Σκοποι και στοχοι διδακτικησ ενοτητασ
α) Σκοπός: οι μαθητές με την ολοκλήρωση της διδασκαλίας να μπορούν να συσχετίζουν την κλιματική αλλαγή με το δικαίωμα στην τροφή και να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα που αφορούν τη βιώσιμη ανάπτυξη.
β) Στόχοι:
Οι μαθητές να μάθουν να:
1) Υπάρχουν
-
Να αναπτύξουν μια προσωπική συναισθηματική και ηθική σχέση με το φυσικό περιβάλλον.
-
Να οραματίζονται ένα ιδεατό μέλλον το οποίο θα ανταποκρίνεται στα κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα που εμφανίζονται.
2) Συμβιώνουν
-
Να υπερασπίζονται ένα βιώσιμο μέλλον για όλους.
-
Να αναγνωρίσουν τις πολλαπλές όψεις σε ένα ζήτημα, όπως είναι η κλιματική αλλαγή.
-
Να αναπτύξουν ενσυναίσθηση.
-
Να διερευνούν τις πραγματικότητες του κόσμου που βιώνουν άλλοι άνθρωποι.
-
Να συνεργάζονται με άλλους ανθρώπους.
3) Γνωρίζουν
-
Να κατανοήσουν την έννοια της κλιματικής αλλαγής.
-
Να διαπιστώσουν τις συνέπειες που έχει.
-
Να αναλογιστούν τις αιτίες που προκαλούν το φαινόμενο αυτό.
-
Να συνειδητοποιήσουν τη σχέση που υπάρχει ανάμεσα στην κλιματική αλλαγή και τη διαθεσιμότητα της τροφής.
-
Να βρίσκουν πληροφορίες, να τις αξιολογούν και να τις χρησιμοποιούν με τον κατάλληλο τρόπο.
-
Να διερευνούν τις κοινωνικές, περιβαλλοντικές και πολιτισμικές επιρροές που σχετίζονται με ενέργειες του παρελθόντος και του παρόντος.
4) Πράττουν
-
Να αντιλαμβάνονται περίπλοκες σχέσεις αιτιών-αποτελεσμάτων και δυναμικών ισορροπιών.
-
Να αναστοχάζονται για τις παρενέργειες και τις συνέπειες που ενδεχομένως συνεπάγεται μια πράξη.
-
Να μεταβαίνουν από την ενημέρωση στη γνώση και στη δράση.
-
Να αξιολογούν δεδομένα και να προτείνουν δημιουργικές και βιώσιμες λύσεις.
5) Μετασχηματίζουν τον εαυτό τους και την κοινωνία
-
Να σκέφτονται κριτικά γύρω από ζητήματα αξιών.
-
Να σκέφτονται και να δρουν με προσανατολισμό το μέλλον.
-
Να κατανοούν την ανάγκη αλλαγής προς ένα βιώσιμο τρόπο ζωής τόσο σε ατομικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο.